Οι εντολές που άφησαν πίσω οι επικεφαλής των ελεγκτών, το σκληρό κομμάτι των μεταρρυθμίσεων και η κόντρα Βορίδη-Ραγκούση
Η τρόικα ή τουλάχιστον οι επικεφαλής της αναχώρησαν χθες από την Αθήνα, προς άγνωστες πολιτείες ο καθένας. Ωστόσο, αυτό που πονοκεφαλιάζει την ελληνική κυβέρνηση, δεν είναι προς τα πού κατευθύνθηκαν ο κ. Πολ Τόμσεν και οι συνεργάτες του, αλλά τι εντολές άφησαν πίσω τους, φεύγοντας. Η ανάγκη λήψης νέων μέτρων είναι η πρώτη (και η βασικότερη) παρακαταθήκη τους.
Μέτρων που δεν θα περιορίζονται απλώς και μόνο στα συνήθη φορολογικά, που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη βασικών δεικτών, όπως αυτός των εσόδων, αλλά θα επεκτείνονται και στο σκληρό κομμάτι των μεταρρυθμίσεων, όπου, στην πραγματικότητα, πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η δυσαρέσκεια των «τροικανών» ήταν κάτι παραπάνω από έντονη σε ό,τι αφορά, για παράδειγμα, το θέμα των κλειστών επαγγελμάτων. Τα οποία, συνεχώς «ανοίγουν», αλλά παραμένουν …κλειστά. Η εντολή που δόθηκε από την τρόικα είναι η εκκρεμότητα αυτή να κλείσει το ταχύτερο δυνατό.
Γεγονός το οποίο προκάλεσε αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ενδοκυβερνητική λειτουργία, με τον έναν από τους συναρμόδιους υπουργούς, και συγκεκριμένα τον Μάκη Βορίδη του υπουργείου Υποδομών, να απειλεί με παραίτηση, στην περίπτωση που κληθεί να χειρισθεί με διαφορετικό τρόπο, απ ό,τι ο ίδιος σχεδίαζε το θέμα των ιδιοκτητών ταξί. Ο ίδιος μάλιστα βάλλει κατά του προκατόχου του Γιάννη Ραγκούση, στον οποίο καταλογίζει ότι δημιούργησε ένα μείζον πρόβλημα χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει λόγος, καθώς, όπως τονίζει σε κάθε ευκαιρία, η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος των ιδιοκτητών ταξί, δηλαδή χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια, δεν περιλαμβάνεται στις συμβατικές δεσμεύσεις της χώρας μας έναντι των πιστωτών.
Tο παραπάνω είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο εσωτερικό της κυβέρνησης, η οποία καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε πολλές «βάρκες», εντός κι εκτός συνόρων. Το θέμα είναι αν θα τα καταφέρει στο τέλος να φτάσει σε …στεριά, που είναι και το ζητούμενο. Και κανείς βέβαια δεν θέλει να σκέπτεται τις συνέπειες σε περίπτωση αποτυχίας...
http://www.voria.gr/
Η τρόικα ή τουλάχιστον οι επικεφαλής της αναχώρησαν χθες από την Αθήνα, προς άγνωστες πολιτείες ο καθένας. Ωστόσο, αυτό που πονοκεφαλιάζει την ελληνική κυβέρνηση, δεν είναι προς τα πού κατευθύνθηκαν ο κ. Πολ Τόμσεν και οι συνεργάτες του, αλλά τι εντολές άφησαν πίσω τους, φεύγοντας. Η ανάγκη λήψης νέων μέτρων είναι η πρώτη (και η βασικότερη) παρακαταθήκη τους.
Μέτρων που δεν θα περιορίζονται απλώς και μόνο στα συνήθη φορολογικά, που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη βασικών δεικτών, όπως αυτός των εσόδων, αλλά θα επεκτείνονται και στο σκληρό κομμάτι των μεταρρυθμίσεων, όπου, στην πραγματικότητα, πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η δυσαρέσκεια των «τροικανών» ήταν κάτι παραπάνω από έντονη σε ό,τι αφορά, για παράδειγμα, το θέμα των κλειστών επαγγελμάτων. Τα οποία, συνεχώς «ανοίγουν», αλλά παραμένουν …κλειστά. Η εντολή που δόθηκε από την τρόικα είναι η εκκρεμότητα αυτή να κλείσει το ταχύτερο δυνατό.
Γεγονός το οποίο προκάλεσε αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ενδοκυβερνητική λειτουργία, με τον έναν από τους συναρμόδιους υπουργούς, και συγκεκριμένα τον Μάκη Βορίδη του υπουργείου Υποδομών, να απειλεί με παραίτηση, στην περίπτωση που κληθεί να χειρισθεί με διαφορετικό τρόπο, απ ό,τι ο ίδιος σχεδίαζε το θέμα των ιδιοκτητών ταξί. Ο ίδιος μάλιστα βάλλει κατά του προκατόχου του Γιάννη Ραγκούση, στον οποίο καταλογίζει ότι δημιούργησε ένα μείζον πρόβλημα χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει λόγος, καθώς, όπως τονίζει σε κάθε ευκαιρία, η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος των ιδιοκτητών ταξί, δηλαδή χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια, δεν περιλαμβάνεται στις συμβατικές δεσμεύσεις της χώρας μας έναντι των πιστωτών.
Tο παραπάνω είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο εσωτερικό της κυβέρνησης, η οποία καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε πολλές «βάρκες», εντός κι εκτός συνόρων. Το θέμα είναι αν θα τα καταφέρει στο τέλος να φτάσει σε …στεριά, που είναι και το ζητούμενο. Και κανείς βέβαια δεν θέλει να σκέπτεται τις συνέπειες σε περίπτωση αποτυχίας...
http://www.voria.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου